«Іван Миколайчук — обличчя українського кіно
другої половини ХХ ст.»

Іван Васильович Миколайчук (15.06.1941-3.08.1987) – український актор, режисер, сценарист, який працював у кіно в 60-80-ті ХХ століття, став найяскравішим символом національного кіномистецтва і неповторним його обличчям.
Він увійшов в історію кіно перш за все як втілення на екрані автентичного образу, духу, характеру українського героя. Еталонними в цьому аспекті стали ролі: Тарас Шевченко («Сон» В. Денисенка 1964 р.), Іван («Тіні забутих предків» С. Параджанова, 1964), козак Василь («Пропала грамота» Б. Івченка, 1973), Фабіан («Вавилон ХХ» І. Миколайчука, 1979). Завдяки багатогранному акторському обдаруванню І.Миколайчук встиг створити галерею розмаїтих образів, від негідника-білогвардійця (Валько Брикін у «Гадюці» В. Івченка, 1966) до доброго чарівника (Рей у «Ладі з країни Берендеїів» А. Буковського, 1971), від місцевого юродивого (Гнат у «Тривожному місяці вересні» Л. Осики, 1976) до князя Володимира («Легенда про княгиню Ольгу» Ю. Іллєнка, 1983).
В якості режисера Іван Миколайчук збагатив український кінематограф, створивши унікальну кінокартину «Вавилон ХХ» (1979) в якій простежуються елементи народного вертепу, і яку митець називав бароковою. Та чи не першим неупередженим кінозверненням до теми збереження української ідентичності та національної пам’яті в умовах еміграції – «Така пізня, така тепла осінь» (1981).
Віртуальна виставка «Іван Миколайчук — обличчя українського кіно другої половини ХХ ст.» покликана представити бодай незначну частину кінематографічної спадщини митця. Включені в неї фотоматеріали, кадри з фільмів і знімальні моменти, знайомлять з ключовими ролями актора у кінострічках «Сон», «Тіні забутих предків», «Білий птах з чорною ознакою», «Пропала грамота», «Вавилон ХХ», а також з іншими його роботами, такими, як Валько у «Гадюці», Андрій у «На Київському напрямку» В. Денисенка (епізод, що не увійшов до фільму), Микола у «Камінному хресті» Л. Осики, Роман у «Анничці» Б. Івченка, дядько Лев і Лісовик у «Лісовій пісні. Мавці» Ю. Іллєнка, брата Соломії Крушельницької у «Поверненні Батерфляй» О. Фіалка та ін.
Окремий розділ виставки знайомить з режисерським доробком видатного українського кіномитця.

«Іван Миколайчук — обличчя українського кіно другої половини ХХ ст.»
Розділ І. Фото в житті

Розділ ІІ. Кінообрази

Розділ ІІІ. Режисерські роботи
( Х/ф «Вавилон ХХ», «Така пізня, така тепла осінь»)